مدیریت مدارس
 

 گزارش مصاحبه با پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت اموزش و پرورش ۱۶/۸/۱۳۹۱

رئيس مركز تيز هوشان « شهيد بهشتي » استان ايلام :مركز استعدادهاي درخشان استان ايلام از نظر علمي آموزشي برنامه محور و از سطح بالايي برخوردار است


اين دبيرستان در سال 74 با 120 دانش آموز در مقطع تحصيلي را هنمايي تاسيس و در حال حاضر داراي 406 نفر دانش آموز در دو مقطع را هنمايي و دبيرستان در پايه هاي اول تا چهارم در رشته هاي رياضي فيزيك و علوم تجربي بوده كه بيشترين آمار دانش آموزي را در بين دبيرستان هاي استان دارد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان ايلا م « عادل واسطي » رئيس مركز تيز هوشان شهيد بهشتي استان ، در گفتگو با روابط عمومي اين اداره كل با بيان اينكه مركز استعدادهاي درخشان استان از نظر كيفيت آموزشي از جمله مراكز برتر كشور بوده گفت : مركز استعدادهاي درخشان استان ايلام برنامه محور و از نظر علمي آموزشي در سطح بالايي قرار گرفته بنحوي كه امروز بعنوان يكي از مراكز برتر علمي در سطح استان و كشور مطرح است  وي افزود : اين دبيرستان در سال 74  با 120 دانش آموز در مقطع تحصيلي را هنمايي تاسيس  و در حال حاضر داراي 406 نفر دانش آموز در دو مقطع را هنمايي و دبيرستان  در پايه­هاي اول تا چهارم در رشته­هاي رياضي فيزيك و علوم تجربي بوده كه بيشترين آمار دانش­آموزي را در بين دبيرستان­هاي استان  دارد. رئيس مركز استعداد هاي درخشان استان ايلام در بخش ديگر سخنان خود ملاك برتري اين مركز آموزشي را وجود كادر آموزشي زبده دانست و تصريح كرد : به كارگيري دبيران بسيار مجرب آموزش و پرورش استان ايلام كه اغلب از اعضاي هيات علمي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در استان مي باشند  سبب شده تا اين دبيرستان از دبيرستان­هاي برتر استان ­باشد. عادل واسطي خاطر نشان كرد :  اين مركز آموزشي  به افتخارات و موفقيت­هاي بسيار چشمگير و بزرگي از جمله قبولي در المپيادهاي علمي كشوري و مسابقات علمي، فرهنگي، هنري و ورزشي نائل شده­ است كه تعداد زيادي از دانش آموزان و مسئولين دبيرستان مورد تشويق و تقدير اداره آموزش و پرورش شهرستان ، اداره كل آموزش و پرورش استان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش  قرار گرفته­اند بنحوي كه مقام دوم كشور در نانو مختص اين مركز آموزشي است . رئس مركز تيز هوشان شهيد بهشتي استان ايلام ادامه داد : با برنامه ريزي نظام مند و تعامل خاصي كه مديريت اين مركز با مسئولين و بويژه اولياي دانش آموزان دارد تحولات بسيار بزرگي در اين دبيرستان به وجود آمده است كه منجر به جذب دانش آموزان نخبه و مستعد زيادي در كنار به كارگيري دبيران بسيار مجرب و كار آزموده جهت تدريس شد ه است و  به همين دليل افتخارات بزرگي در حوزه هاي علمي ، آموزشي و پژوهشي  نصيب اين دبيرستان شده است . عادل واسطي به وجه تمايز اين مركز با ساير مدارس اشاره و در توضيحات خود افزود : مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان كه در گذشته سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان يا اختصاراً سمپاد ناميده مي شد، مركزي است وابسته به وزارت آموزش و پرورش كه با هدف شناسائي و پرورش استعدادهاي درخشان كشور در سطوح مختلف تحصيلي فعاليت دارد. اين مركز با اولويت بخشي به ارزشهاي والاي اسلامي و انساني سعي در تقويت بنيه علمي دانش آموزان مدارس وابسته را داشته و در تلاش است تا بستري مناسب جهت پرورش و شكوفايي استعدادهاي درخشان ،فراهم نمايد. و به همين دليل سطح آموزش در مدارس تحت نظر آن ، فراتر از مدارس معمولي بوده و دانش آموزان علاوه بر فعاليتهاي آموزشي مشابه ساير مدارس و شركت در فوق برنامه هاي مختلف ، بايد كتابها و جزوات اختصاصي سمپاد را فرا گرفته و در آزمونهاي هماهنگي كه توسط اين مركز برگزار مي شود ، شركت نمايند.ودبيرستان استعدادهاي درخشان شهيد بهشتي ايلام  نيز ، يكي از مدارس وابسته به سمپاد ميباشد  كه در خدمت دانش آموزان مستعد استان بوده ود ر اين راستا ارائه خدمات مي نمايد . وي در ارتباط با شرايط ورود و چگونگي ادامه تحصيل در اين مركز اظهار كرد : دانش آموزان كلاس سوم راهنمايي كه معدل كلاس دوم راهنمايي آنان 19 و بالاتر مي باشد ، مي توانند در آزمونهاي ورودي اين آموزشگاه شركت نمايند. آزمون  در گذشته دو مرحله اي بوده ولي اخيرا   بصورت يك مرحله ي برگزار مي گردد و همچنين براي ادامه تحصيل و ابقاء در اين آموزشگاه ، نبايد معدل سالانه ي آنها كمتر از 14 بوده و در هيچ درسي نمره ي سالانه ي كمتر از 12 داشته باشند. در غير اين صورت به مدارس عادي هدايت مي شوند. رئيس مركز تيز هوشان استان ايلام به امكانات آموزشي مركز اشاره و گفت : مركز آموزشي شهيد بهشتي استان ايلام علاوه بر فضاهاي آموزشي مختلف از امكاناتي همچون - آزمايشگاه هاي فيزيك و شيمي ، كارگاه كامپيوتر و اينترنت پر سرعت (ADSL) ، سالن سرپوشيده ورزشي ،نمازخانه ، كتابخانه و سالن مطالعه به استعداد 24 هزار جلد كتاب ، سالن امتحانات ، سامانه  اطلاع رساني وضعيت تحصيلي دانش آموزان ،  اتاق تكثير ، نرم افزارهاي مختلف كمك آموزشي و مديريتي ، و وسايل كمك آموزشي مختلف ديتا پروژكتور و . . .  بر خوردار است . وي در ادامه توضيحات خود به تشريح فعاليت هاي مركز در ابعاد آموزشي، پرورشي ، ورزشي و فوق برنامه پرداخت و مهمترين شاخص هاي عملكردي را اينگونه بيان كرد : در حوزه ي فعاليت هاي آموزشي ، دانش آموزان اين مركز با بهره مندي از برترين و توانمندترين اساتيد و دبيران استان ، علاوه بر فعاليتهاي متداول و تكميلي آموزشي ، از خدمات آموزشي زير نيز بهره مند شده اند برگزاري همايشهاي علمي و آموزشي (همايش رقابتهاي نوين علمي ، ، همايش آشنايي با المپياد كه هر ساله برگزار مي گردد ، برگزاري كلاسهاي آمادگي المپياد ، برگزاري كلاسهاي رباتيك و اعزام تيمهاي رباتيك مدرسه به مسابقات كشوري ،برگزاري كلاسهاي آمادگي كنكور ، برگزاري كلاسهاي كامپيوتر ، برنامه نويسي ، برگزاري اردوهاي علمي آموزشي ، برگزاري كنكورهاي آزمايشي و آزمونهاي جامع ، برگزاري آزمونهاي آمادگي المپياد (پيش المپياد) ،حمايت از طرحهاي پژوهشي دانش آموزان با مشاركت اساتيد دانشگاه و مراكز علمي پژوهشي ، برگزاري كارگاه هاي آموزشي مختلف ،تهيه و تكثير سي دي هاي آموزشي مختلف و ارائه آنها به دانش آموزان ،و  تهيه ي مجلات تخصصي براي تمامي دانش آموزان . واسطي در ادامه برنامه هايي همچون  اقامه ي نماز جماعت ،برگزاري مراسم صبحگاهي ، برگزاري مراسم شادي در مناسبتهاي ملي و مذهبي ، برگزاري مراسم عزاداري ائمه ي اطهار ،5- جلسات قران مجيد و راه اندازي كلاسهاي آموزشي قران و تربيت چهره هاي قرآني در بين دانش آموزان وداراي رتبه كشوري در اين راستا ،اجراي مسابقات چندگانه ، برگزاري اردوهاي چندگانه به شهرهاي مختلف ،برگزاري جلسات پاسخگويي به سوالات شرعي با حضور مبلغين و علماي مذهبي را از عمده فعاليت هاي پرورشي مركز دانست وي در خصوص فعاليت هاي ورزشي دانش آموزان گفت : آماده ساختن دانش آموزان جهت شركت در مسابقاتي كه در سطح منطقه يا سمپاد انجام مي شودو همچنين  مسابقات داخلي با حضور كليه ي كلاسها در رشته هاي فوتبال ، واليبال ، بسكتبال و شطرنج در حوزه ي تربيت بدني و سلامت در مركز اجرا مي شود . ريئس مركز استعدادهاي درخشان استان ايلام در خاتمه به چگونگي اجراي فعاليت هاي فوق برنامه ي مركز اشاره و افزو دند : در اين زمينه فعاليت هاي برنامه ريزي شده با كار كارشناسي خوبي انجام ميگيرد كه به اجمال به برخي از اين فعاليت ها اشاره مي گردد ، برگزاري جلسات مستمر اوليا با مربيان ،برگزاري جلسات ماهانه ي دبيران ، تجزيه و تحليل وضعيت تحصيلي دانش آموزان در سطوح مختلف (فردي ، كلاسي ، مدرسه اي ، منطقه اي و كشوري) و صدور كارنامه ي ويژه ي پيشرفت تحصيلي و ارائه ي آن به اوليا و دانش آموزان ،ارتباط مستمر با مراكز علمي و آموزشي موفق و استفاده از تجربيات آنها بعنوان نمونه اعزام دانش آموزان به دانشگاههاي امام صادق ، صنعتي شريف و دانشگاه صنعتي اصفهان ،  هدايت دانش آموزان علاقمند جهت شركت در مسابقات پژوهشگران جوان سمپاد و جشنواره ي خوارزمي و برگزاري جلسات ديدار اولياي دانش آموزان با دبيران .

 

 

[ سه شنبه شانزدهم آبان 1391 ] [ 11:17 ] [ مدیر وبلاگ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

امام علی (ع) :فرزندان باید برای زمان خودشان یعنی آینده بار آیند.

امروزه نیاز به مدیران لایق بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. مهمترین نکته در علم مدیریت این است که مدیران اغلب نیازمند شناخت شیوه غالب و نوع مدیریت خود هستند، تا زمینه مناسب برای مدیر کارآمدشدن آنها فراهم آید. (دی ماه 1386)

امکانات وب

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.


استخاره آنلاین با قرآن کریم